Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
5189-367-1
Eindwerken. --- Scripties. --- rapporteren --- Science --- communicatie --- Wetenschap --- 001.81 --- #PEDA *001.9 --- eindwerk --- schriftelijke communicatie --- werkstukken --- 001.81 Techniek van de intellectuele arbeid --- Techniek van de intellectuele arbeid --- Methodologie --- Scripties --- Bronnen --- Schriftelijke communicatie --- Scriptie --- Bron
Choose an application
The fundamental principles of the scientific method are essential for enhancing perspective, increasing productivity, and stimulating innovation. These principles include deductive and inductive logic, probability, parsimony and hypothesis testing, as well as science's presuppositions, limitations, ethics and bold claims of rationality and truth. The examples and case studies drawn upon in this book span the physical, biological and social sciences; include applications in agriculture, engineering and medicine; and also explore science's interrelationships with disciplines in the humanities such as philosophy and law. Informed by position papers on science from the American Association for the Advancement of Science, National Academy of Sciences and National Science Foundation, this book aligns with a distinctively mainstream vision of science. It is an ideal resource for anyone undertaking a systematic study of scientific method for the first time, from undergraduates to professionals in both the sciences and the humanities.
Science --- Methodology. --- 001.81 --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Scientific method --- Logic, Symbolic and mathematical --- Methodology --- Life Sciences --- General and Others
Choose an application
Qualitative methods in social research --- #KVHB:Vragenlijsten --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- 001.81 --- vragenlijsten --- enquêtes --- techniek van de wetenschappelijke arbeid
Choose an application
"Rapporteren voor technici" is een praktisch naslagwerk dat is opgesteld volgens een unieke methode met instructiefiches. Het verleent antwoorden en inzichten zonder dat een lezer ellenlange teksten moet doorworstelen. In één blik krijgt de lezer een overzicht van wat in een goed rapport hoort ; hoe dat vormelijk moet worden opgemaakt en welke taal en stijl de juiste zijn. Ook leert hij/zij een onderzoeksvraag of projectvoorstel correct formuleren en worden praktische richtlijnen gegeven om informatie te structureren. Bovendien wordt op een eenvoudige manier aangegeven hoe wetenschappelijk refereren in elkaar zit. De leefwereld en het profiel van de technicus zijn de uitgangspunten van de methodiek, die vertrekt van schematische voorstellingen met kernbegrippen om te komen tot praktische tips en realistische voorbeelden. Het essentiële staat op de voorgrond in de instructiefiches waardoor de gebruiker onmiddellijk weet wat noodzakelijk is om bijvoorbeeld een bachelorproef te schrijven. In de vervolgfiches komt meer uitleg en is er aandacht voor veelvoorkomende (taal-)fouten en ettelijke voorbeelden. De methodiek kwam tot stand doordat de auteur de beoogde doelgroep voor dit boek door en door kent. Al 25 jaar geeft ze communicatietraining aan professionele bachelors in de industriële wetenschappen en is ze ankerpersoon talenbeleid aan de Odisee Technologiecampus in Gent. De methode werd getest en goed bevonden door haar eigen studenten. Dit boek richt zich echter niet enkel op studenten in de industriële wetenschappen maar ook op docenten die bachelorproeven of rapporten begeleiden en beoordelen. Ook kan het een instrument zijn in de taalgerichte professionalisering van lectoren en docenten.
001.81 --- communicatie --- rapporteren --- wetenschappelijk schrijven --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Rapporteren. --- 02 --- Library science --- Schrijven : technische onderwerpen --- Schriftelijke communicatie --- schrijfvaardigheid --- 001.818 --- Didactics of Dutch --- Mass communications
Choose an application
Een onderzoek voorbereiden, het eerste deel van de Onderzoeksreeks, laat tot in detail zien waar een goede voorbereiding aan moet voldoen. Van plan, strategie en probleemstelling tot verantwoording en tijd- en faseringsschema.Bron : http://www.bol.com
Onderzoek --- Planning --- Methodologie --- onderzoeksmethoden --- kwalitatief onderzoek --- Science --- 001.81 --- onderzoeksvaardigheden --- 303 --- Methodiek --- S20120136.JPG --- Wetenschappelijk onderzoek --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- 450.8 --- wetenschappelijk onderzoek --- informatievaardigheden --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
In his 1987 work Paratexts, the theorist Gérard Genette established physical form as crucial to the production of meaning. Here, experts in early modern book history, materiality and rhetorical culture present a series of compelling explorations of the architecture of early modern books. The essays challenge and extend Genette's taxonomy, exploring the paratext as both a material and a conceptual category. Renaissance Paratexts takes a fresh look at neglected sites, from imprints to endings, and from running titles to printers' flowers. Contributors' accounts of the making and circulation of books open up questions of the marking of gender, the politics of translation, geographies of the text and the interplay between reading and seeing. As much a history of misreading as of interpretation, the collection provides novel perspectives on the technologies of reading and exposes the complexity of the playful, proliferating and self-aware paratexts of English Renaissance books.
Literature --- anno 1400-1499 --- anno 1500-1599 --- Europe --- 001.81 --- 82.08 --- 82:659.3 --- 659.3 --- Techniek van de intellectuele arbeid --- Literaire activiteiten. Literaire technieken --- Literatuur en massacommunicatie --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- 82:659.3 Literatuur en massacommunicatie --- 82.08 Literaire activiteiten. Literaire technieken --- 001.81 Techniek van de intellectuele arbeid --- European literature --- Paratext --- Books --- History and criticism --- Paratext. --- History and criticism. --- Arts and Humanities
Choose an application
Dit is het enige boek over scripties dat specifiek geschreven is voor studenten op het gebied van de sociale wetenschappen en dat bovendien ingaat op de mondelinge presentatie van de scriptie. 'Scripties schrijven' bespreekt op een herkenbare manier diverse soorten verslagen. Ook artikel, proefschrift en onderzoeksposter komen aan bod. Karel Soudijn beschrijft de moeilijkheden die zich bij het schrijven voor kunnen doen en geeft praktische adviezen om deze problemen op te lossen. De auteur besteedt daarbij veel aandacht aan de zgn. APA-normen: de voorschriften van de American Psychological Association, die ook bij de Nederlandse psychologiestudie als standaard gelden. Bijzondere aandachtspunten zijn verder de indelings- en formuleringsproblemen. Het resultaat is een onontbeerlijke handleiding voor studentenen scriptiebegeleiders op het brede terrein van de sociale wetenschappen.
450.8 --- 489 --- hoger onderwijs --- onderwijs --- scriptie --- sociale wetenschappen --- Methodiek van het studeren --- Hoger onderwijs algemeen --- 001.818:3 --- Hoger onderwijs; algemeen --- 303 --- 001.81 --- #SBIB:303H0 --- #KVHA:Scripties --- #KVHB:Scripties --- Scripties --- eindwerk --- wetenschappelijk onderzoek --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 001.81 Techniek van de intellectuele arbeid --- Techniek van de intellectuele arbeid --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Science --- Methoden en technieken --- vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- Sociale wetenschappen --- Eindwerken.
Choose an application
Tijdens je studie zoek je op miljoenen internetpagina's naar informatie. Met alleen een goede zoekvraag ben je er niet. Het is ook van belang om de kwaliteit van de verkregen informatie vast te stellen. WORD INFORMATIEVAARDIG! geeft je aanwijzingen om op een effectieve en efficiënte manier informatie op internet te vinden. Een kritische en oplettende houding bij het zoeken en selecteren is daarbij zeer belangrijk. De volgende thema's worden besproken: - Strategieën om snel informatie te vinden - Criteria voor het beoordelen van sites en informatie - Concrete aanpakken voor het verwerken van informatie In vijf handige stappen wordt aangegeven hoe je digitale informatie selecteert, beoordeelt en verwerkt: 1 Verduidelijk de opdracht. 2 Zoek informatie. 3 Selecteer en verwerk informatie. 4 Presenteer informatie. 5 Reguleer en evalueer proces en product. Hoe gebruik ik internet voor het schrijven van een scriptie of werkstuk? Die vraag wordt vaak gesteld, maar slechts zelden beantwoord. De auteurs die respectievelijk onderwijskunde en onderwijstechnologie doceren aan universiteiten, voorzien met dit boek in die duidelijke behoefte. Het gaat daarbij om twee verschillende insteken. De eerste is: hoe zoek je op internet, hoe werken zoekmachines, hoe voer je een zoekstrategie uit, welke sites zijn betrouwbaar en hoe selecteer je de gevonden informatie? De tweede is: hoe verduidelijk je de opdracht om iets uit te zoeken, hoe baken je je onderwerp af, hoe presenteer en evalueer je hetgeen je gevonden hebt? Waar vooral ook op gelet moet worden is dat je geen plagiaat pleegt. Dat kun je bijvoorbeeld voorkomen door te parafraseren van wat je gevonden hebt. Kortom, alles wat je wilt weten over het gebruik van internet, komt in dit boek aan de orde. Een handige gids. Omdat over dit onderwerp nauwelijks iets is verschenen, is dit boek een aanrader.
Desk research. --- Informatievaardigheden. --- Informatievaardigheden --- Eindwerken. --- Informatieontsluiting. --- Hoger onderwijs. --- internet --- informatievaardigheden --- communicatievaardigheden --- Computer architecture. Operating systems --- Mass communications --- 002 --- 691 Internet --- ICT --- 001.81 --- 031 --- informatieverwerking --- 101468.jpg --- Informatieverwerking --- Internet --- 454.9 --- 002 Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Informatie, documentatie ; algemeen --- informatie en documentatie
Choose an application
U schrijft rapporten, memo´s en notities. U doet uw best die bondig en helder te houden voor de lezer. Toch hebt u het gevoel dat uw boodschap niet altijd even duidelijk overkomt. Dat er lezers zijn die uw teksten maar half lezen, of ... helemaal niet lezen. Hebben ze geen zin, kunnen ze niet lezen? Welnee, ze zijn overvoerd met teksten. Rapporteren is een vak. Een vak dat vraagt om een perfecte balans tussen de juiste opbouw en de juiste stijl. Je moet in staat zijn om hoofd- en bijzaken te scheiden. Maar ook om een zakelijke stijl toch prikkelend en gevarieerd te houden. Dit boek vormt hiervoor een handleiding. In drie hoofdstukken leest u welke acties nodig zijn om een doeltreffend rapport te produceren: structureren: hoe breng ik overzicht aan in de tekst? navigeren: hoe leid ik mijn lezer door de tekst? formuleren: hoe schrijf ik helder en lezersgericht?
Rapporten. --- Schriftelijke communicatie --- Nederlandse taal. --- rapporteren --- schrijven --- Multidisciplinary organizations --- Science --- teksten schrijven --- 001.818 --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- 031 --- 001.81 --- auteurschap --- schriftelijke communicatie --- schrijfvaardigheid --- stijl --- wetenschappelijk schrijven --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- informatie en documentatie --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Rapporteren --- Communicatiemiddelen --- Communicatietechnieken --- Tekstschrijven --- Communicatieve vaardigheden --- Geschreven taal --- Communicatiemiddel --- Communicatietechniek
Choose an application
Onderzoek doen is een beknopte, duidelijke en overzichtelijke handleiding onderzoeksvaardigheden voor studenten die beginnen met onderzoek. Naast de basisbeginselen van het doen van onderzoek leren studenten de opzet en waarde te beoordelen van andere onderzoeken. Het boek kent drie centrale thema's: onderzoeksvaardigheden, statistiek en rapportage. Deze thema's worden in afzonderlijke delen behandeld, waarbij een doorlopende casus de samenhang tussen de onderwerpen inzichtelijk maakt. De auteur gebruikt toegankelijke voorbeelden waardoor een koppeling gemaakt wordt tussen theorie en praktijk. Aan de hand van opdrachten worden kennis, inzichten en vaardigheden getoetst. In Onderzoek doen worden verder de volgende onderwerpen behandeld: - Het werken met exploratieve technieken - Het ontwerpen van onderzoek - Het verzamelen van onderzoeksgegevens en het maken van een datamatrix - Het werken met veelgebruikte statistische methoden uit MS Excel en SPSS - Het werken met verzamelingen, tabellen, grafieken en samenhang - Het presenteren van onderzoeksresultaten In deze tweede editie zijn nieuwe cases toegevoegd evenals kaders waarin criteria staan voor het maken van een vragenlijst en het bepalen van een doelgroep. Ook is de beschrijving van het kwalitatief onderzoek uitgebreid. Dit boek is geschikt voor iedereen die te maken heeft met onderzoek, ongeacht studierichting of beroepspraktijk. Door de opzet van het boek met vragen, opdrachten en mogelijkheden tot reflectie, is het ook geschikt voor zelfstudie. Bron : http://www.boekenbank.be
Onderzoek --- Diagnose --- Statistiek (theorie) --- Communicatie --- Cursus bachelor in het Communicatiemanagement --- 001.891 --- #KVHB:Onderzoeksmethoden --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- 001.81 --- onderzoeksmethoden --- onderzoekstechnieken --- wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksvaardigheden ; hoger onderwijs --- 489.59 --- Onderzoeksmethoden --- Onderzoekstechnieken --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Overige onderwerpen --- PXL-Tech 2019 --- PXL-Handboeken --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Wetenschappelijk onderzoek --- Bachelor in het communicatiemanagement --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|